"Un espai lliure entre el Parc de les Aigües i la plaça de la Font Castellana, en el qual es va posar aquesta escultura del jove Josep Maria Riera i Aragó, que suggereix un submarí mig submergit, en aquest cas en la sorra i no en l'aigua.
L'encàrrec li va fer l'Ajuntament el 1986, l'any que Barcelona va ser designada seu olímpica per al 1992, i l'any que es va posar el submarí Barcelona a l'exterior del Museu de la Ciència. Potser és una casualitat, però el ressò mediàtic que va tenir aquest últim fet va servir d'inspiració a l'artista per trobar la idea d'aquesta original escultura en tres peces independents de bronze, dues de molt grans -la cua i la torreta- i una altra de petita, l'aleta de proa. El conjunt fa una llargària de 32 metres. Amb aquesta obra, Riera i Aragó va trencar amb la temàtica d'aparells voladors que havia dominat la seva obra anterior per passar de l'element aire a l'element aigua. El procés de l'elaboració va ser llarg, perquè van passar cinc anys entre l'encàrrec i la inauguració.
El submarí va ser inaugurat el 10 de febrer del 1991. Posteriorment, el 1999, es va completar l'enjardinament cap al carrer Thous i la boca del túnel amb un sistema de terrasses i es va donar a tot el conjunt el nom de Jardins d'Hiroshima. L'edifici de serveis construït sobre la boca del túnel, va adaptar-se com a biblioteca, a la qual es va donar el nom de Mercè Rodoreda i es va fer un memorial a les víctimes d'Hiroshima format per 22 columnes de formigó. El submarí va quedar així entre la biblioteca i el memorial."
Veure informació Ajuntament de Barcelona - Art Públic
Materials:bronze
Més informació Wikipedia Josep Maria Riera i Aragó
Més informació http://rieraiarago.com/
Josep Maria Riera i Aragó, font:artysta.pl |
Veure més Art Públic Horta Guinardó
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada