"Té la columna vertebral enfonsada, les espatlles tirades enrere i una caixa toràcica voluminosa. La testa fèrria amb prou feines emergeix d'aquest tors. Els ulls miren més enlaire que l'horitzontal del mar. L'home està mig recolzat sobre una peanya, en un gest de repòs contingut. Robert Krier ha donat a la figura, de dimensions més grosses que les d'un simple mortal, una energia furiosa. No sé bé la història de Bosch i Alsina, però deuria ser, segons Krier, un home colossal, a la mesura de les obres del port, de magnitud enorme, que va propugnar.
L'escultura amb figures és arriscada, i la deformació de les imatges que considerem reals encara ho és més. Robert Krier se n'ha sortit, amb una actitud que té poc a veure amb el naturalisme figuratiu anacrònic que donava valors absoluts a l'aparença de les coses mentre la consciència contemporània propiciava un art fundat en la inestabilitat radical de l'home actual. Com escriu Antoni Marí, els artistes que avui s'arrisquen a la figuració "no és per ingenuïtat que s'hi arrisquen; ni per un confiat optimisme. També són seus el temor, el dubte i la perplexitat; i per això el sentit de la seva figuració no és el mateix que la figuració que es féu en el passat; com tampoc no és la mateixa la seva voluntat formalitzadora i l'exigència de la seva expressió". Krier ha modelat una peça que ens parla amb veu estentòria. Poques estàtues hi ha a Barcelona que exhibeixin tant de poder."
Font de la informació:Ajuntament de Barcelona - Art Públic - Joaquim Español
Materials:Bronze sobre pedestal de basalt
Més informació:Viquipèdia Ròmul Bosch i Alsina
Ròmul Bosch i Alsina, font:Viquipèdia
AutorEscultor:Robert Krier, pedestal Léon Krier
Més informació:Viquipèdia Robert Krier
Rob Krier, font:archxde.com Veure mes Art Públic Ciutat Vella Oest
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada