dijous, 21 de març del 2019

61 Ral.li Barcelona Sitges Participants (II)

Aquí podem veure alguns dels vehicles que han participar en aquesta darrera edició del ral.li.
Avions Voisin
Buick Standard
Buick Standard Six
Chevrolet Torpedo
Citroen (2)
Citroen (3)
Citroen (4)
Citroen C2 5HP
Citroen (I)
Citroën B14
Citroën C4
Citröen 5HP
Citröen C5
Delahage

Elizalde
España Torpedo
Fiat 501
Ford (2)
Ford (3)
Ford A 1928
Ford A
Ford A Doble Phaeton
Ford T
Ford T
Ford (I)
Gray
Hispano Suiza (2)
Hispano Suiza (3)
Hispano Suiza (4)
Hispano Suiza H16 1923
Hispano Suiza T49
Hispano Suiza (1)
Lincoln
Motocicletas
Nash
Packard Single Six 526
Packard Six
Renault mod Coupe de Ville “taxi del Marne”
Panhard et Levassor T16
Peugeot
Renault AX
Renault mod.EU
Rochet Schneider 15000
Rolls Roice (2)
Rolls Roice (1)
Rolls Royce 2020HP Salamanca
Rolls Royce Phantom I 1927
Rolls Royce Twenty
Salmsom
Wolseley Sideley
ZL Zedel C16




dimecres, 20 de març del 2019

61 Ral.li Barcelona Sitges (I)

Aquest any s'ha dut a terme l'edició 61 del tradicional Ral·li Internacional de Cotxes d'Època Barcelona-Sitges amb 71 cotxes d'època i 18 motocicletes (17 de març). Tots estaven convocats al matí a la Plaça Sant Jaume de Barcelona, tradicional punt de sortida, amb vestits propis de l'època dels seus vehicles. L'arribada va tenir el seu punt al passeig marítim de Sitges.
Cartell oficial del Ral.li 2019
"La història del Ral·li comença amb la primera edició que es va celebrar el 8 de febrer de 1959, amb una vintena de cotxes que van sortir de la plaça Sant Jaume. L’alcalde de Barcelona, el Sr. Porcioles, havia de donar la sortida, però un imprevist li va impedir i finalment va ser el Sr. Joan Antoni Samaranch l’encarregat de fer-ho.
edició del ral·li amb la presència de Joan Antoni Samaranch
La caravana ja va agafar el camí, per aquelles dates l’únic que unia Barcelona amb Sitges, la coneguda com ‘carretera de les costes’ del Garraf. Des de la primera edició, l’organització va posar com a condició que els ocupants dels vehicles participants anèssin vestits d’acord amb l’època de fabricació del seu vehicle. La raó d’aquesta condició és que el Ral·li s’emmarcava dins les Festes d’Hivern de Sitges; que el Carnaval de Sitges es celebrés per aquelles dates va afavorir que aquesta premisa fos acceptada amb entusiasme.
En arribar a Sitges, els participants desfilaven pel passeig de la Ribera fins arribar a la Fragata on, talment com es fa a l’actualitat, eren rebuts per les autoritats i posteriorment aparcaven per què el públic poguès admirar-los.
Moltes marques han passat per la historia del Ral·li, marques que encara avui existeixen, Ford, Renault, Buick entre d’altres i marques històritques que ja han desaparegut, però que han deixat meravelles de l’enginyeria mecànica que funcionen a la perfecció avui en dia, com la Hispano Suiza, Darracq o Chenard-Walcker per citar-ne algunes."
Veure informació http://www.rallybarcelonasitges.com/historia/
Fotos del Rally 2019, font:mundodeportivo.com




Itinerari: Pl Sant Jaume, c / Ferran, Rambles, Pl Catalunya, Ronda Universitat, Ronda Sant Antoni, Sepúlveda, Paral · lel, Plaça Espanya, Gran Via, c / Badal, Constitució, (l'Hospitalet de Llobregat), Santa Eulàlia, Enric Prat de la Riba, c / Barcelona, carretera de l'Hospitalet, Av de la Fama, c / Tirso de Molina, Av Baix Llobregat (Cornellà de Llobregat) enlace con la C-245, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà, Castelldefels, pasar a C-246, Costes de Garraf, llegada al Port de Sitges-Aiguadolç.
Exposició al Centre Comercial L'illa Diagonal de 6 cotxes d'època (del 25 de febrer al 16 de març)
A l'exposició es va poder veure un Type A, cotxe que ha inspirat el cartell del 2019 i que va ser el primer automòbil fabricat per Citroën que enguany celebra el seu centenari.

Berliet TF - 7, 1907


Citroen 10 HP  Type A,  1919

De Dion Bouton, 1907


Darracq Tonneau, 1900

Senechal BM.ST 804 Torpedo

Tatra 57,  1932

dimarts, 19 de març del 2019

Monument a Pau Casals

"El Noucentisme no s'ha d'entendre només com un moviment artístic que seguia els models estilístics de l'antiguitat clàssica i uns criteris estètics basats en l'ordre, la mesura i l'ideal mediterrani. També representa un esforç per crear un art que serveixi per abordar el món modern amb un llenguatge adient.
Una vessant del Noucentisme va ser, doncs, la d'un cert realisme cosmopolita. Una mostra d'això és aquest Pau Casals de Josep Viladomat, realitzat en una època en què ja havia acabat el moviment noucentista com a tal, però en un context on era necessari invocar la seva ideologia de catalanisme modern. Viladomat va fer el retrat de Pau Casals en el seu exili a Prada de Conflent entre 1939 i 1940. El retrat no vol caure en cap comentari patètic sobre la dura situació del músic, com de tota la cultura catalana. Vol celebrar el mestre representant-lo amb admiració però amb versemblança. Viladomat va necessitar moltes sessions, ja que es va fixar molt en la tècnica interpretativa de Casals. Per fer l'esquena va haver de prendre un altre model: Josep Maria de Segarra.
La resolució amb naturalitat de la figura asseguda en una cadira ben normal, dignificant-la sense entronitzar-la, i l'expressió del rostre, concentrada i evocadora, però exempta de tota retòrica, són els principals mèrits d'aquesta escultura. Pau Casals se'ns apareix com un creador accessible i humà."
Veure informació Ajuntament de Barcelona - Art Públic
Materials: Bronze
Monument a la avinguda de Pau Casals al costat de la plaça de Francesc Macià







Més informació Wikipedia Pau Casals
Pau Casals i Defilló, font:enciclopedia.cat
Més informació https://ca.wikipedia.org/wiki/Josep_Viladomat_i_Massanas
Josep Viladomat i Massanas
Veure més Art Públic Sarrià Sant Gervasi

dilluns, 18 de març del 2019

Monument al Doctor Hahnemann

"L'any 1990, amb motiu del centenari de la fundació a Barcelona de l'Acadèmia Mèdica Homeopàtica, es va inaugurar aquest monument al metge alemany creador de l'escola de medicina homeopàtica, Christian Samuel Hahnemann (Meissen, 1755 - París, 1843). Els seus plantejaments, basats en l'ús de molt petites quantitats de medicaments i en el principi que una malaltia pot ser guarida per una altra ("Similibus curentur similia"), considerats una farsa en el seu temps, han anat adquirint un predicament ben ampli amb el pas dels anys.
El 1990 s'havia celebrat a Barcelona el 45è Congrés Homeopàtic Internacional i va ser aleshores que va sorgir la idea del monument per part dels homeòpates participants. Se n'havien alçat ja, anteriorment, en altres tres ciutats del món: Mèxic, París i Washington. A la petició va respondre l'Ajuntament amb l'oferiment d'uns jardins arranjats a l'avinguda de Sarrià, a prop de la Diagonal, per l'arquitecta María Luisa Aguado i l'aparellador Pascual Vidal.
Es va fer l'encàrrec a l'escultora Marta Polo, que va projectar una gran pastilla rodona posada de cantell, amb la cara de Hahnemann en un costat i la inscripció llatina del principi mèdic de similitud en l'altre, més una estela feta de tres peces amb relleus al·lusius per un costat i un banc per l'altre, amb una inscripció amb les dates clau de l'homeopatia a Barcelona.  Es va inaugurar el 13 de maig del 1990."
Ver informació Ajuntament de Barcelona - Art Públic
Materials: pedra artificial
Monument als jardins del Doctor Samuel Hahnemann

 

SIMILIBUS CURENTUR SIMILIA





1790: Concepció de la medicina / homeopàtica / 1890: Fundació de l'Acadèmia / médico homeopàtica / de Barcelona / 1990: Celebració a Barcelona del 45 congrés de la Liga Medicorum  Homeopathica internationalis
Més informació https://ca.wikipedia.org/wiki/Samuel_Hahnemann
Christian Friedrich Samuel Hahnemann, font:wikipedia
 Més informació https://azulmartapolo.es/about/
Marta Polo Maldonado, font:azulmartapolo.es