dilluns, 14 de gener del 2019

Font de Santa Eulàlia

"La Font de Santa Eulàlia és un monument escultòric situat a la Plaça del Pedró de Barcelona, al Districte de Ciutat Vella. Creat el 1673, és considerat com el monument més antic de la ciutat. Fou obra de Benet Parés i Josep Darder, tot i que pocs anys després la imatge de la santa va ser substituïda per altra de Llàtzer Tramulles i Lluís Bonifaç, la qual va ser destruïda el 1936; l'actual, del 1951, és obra de Frederic Marès"
Veure informació Wikipedia Font de Santa Eulàlia

La Font de Santa  Eulàlia a la Plaça del Pedró




Costat 1

Costat 1

Costat 1

Costat 1

Costat 2

Costat 2

Costat 2

Costat 3

Costat 3

Costat 3

Costat 4

Costat 4

Costat 4

Postal antiga amb la font de Santa Eulàlia
Més informació Wikipedia Frederic Marès
Frederic Marès i Deulovol, font:wikipedia
Veure mes Art Públic Ciutat Vella Oest

Església de Sant LLàtzer

"L'església de Sant Llàtzer situada a la plaça del Pedró del Raval de Barcelona, és una capella romànica que havia format part d'un hospital situat en aquest lloc entre els segles XII i XV, anomenat dels Messells o dels Malalts, dedicat a atendre els leprosos. L'església va ser construïda cap a finals del segle XII i segons alguns documents posteriors podria ser de l'època del bisbe Guillem de Torroja."
Veure informació Wikipedia Església Sant LLàtzer
Veure informació Wiquipedia Plaça del Pedró
Església de Sant LLàtzer a la Plaça del Pedró



Font de Santa Eulàlia

Absis de l'església




A la Capella Fonda (coneguda com del Sant Sepulcre), es conserva part d'un retaule vuitcentista

Añadir leyenda






Añadir leyenda



Postal antiga de la Plaça del Pedró

Fotografia antiga on es veu la façana de la església


dimecres, 9 de gener del 2019

Mural G-333 Eduardo Chillida

"Mural G-333 (1998) és el mural d'Eduardo Chillida que trobem a la paret mitgera que marca el final de la plaça del Àngels, just on comença el carrer de Ferlandina. Va ser realitzat pocs anys després de la inauguració del MACBA i sembla que quan va rebre l'encàrreg de realitzar un treball per l'exterior del museu, Chillida va decidir utilitzar aquesta pared, nua fins aleshores, per afavorir la integració del museu a la resta del barri.
Aquest mural de formigó refractari i pintura d'òxid de coure pertany a la darrera etapa de Chillida. Novament, l'artista incideix en el tema de l'espai i el buit com a límits bàsics per establir un diàleg amb la forma i, aquí, utilitzant bàsicament dos colors, s'allunya del sentit estricte de dibuix per adentrar-se més en la concepció arquitectònica."
 
Mural G-333


Eduardo Chillida Juantegui


Monument Dama d'Elx

"El 1966 l’Ajuntament de Barcelona va voler traçar una plaça dedicada a la població d’Elx als voltants de l’església de Crist Petit del barri La Sagrera. En aquell temps la plaça estava presidida per un baix relleu de la Dama d’Elx realitzat per Ferran Bach-Esteve i Massaneda (Sant Pau de Fenollet, 1929 - Terrassa, 1992), escultor que va produir gran part de la seva obra a la ciutat de Terrassa. L’any 1983 la plaça Jardins d’Elx va ser objecte d’una primera reforma que va abocar al desmantellament del baix relleu suara citat.
Vint-i-sis anys després, amb motiu del desenvolupament del Pla Especial de Millora Urbana de La Sagrera, que pretenia grosso modo transformar el barri en punt d’atracció metropolità a través de la nova estació intermodal de l’AVE, la plaça va ser novament remodelada, i fou aleshores quan s’hi afegí l’actual escultura de la Dama d’Elx. Aquesta es troba emplaçada a l’accés principal de la plaça (perpendicular a la façana de l’església de Crist Petit) sobre una jardinera."
Veure informació Ajuntament de Barcelona Art Public
Veure informació Wikipedia Dama d'Elx

Dama d'Elx




Dama d'Elx i al darrere Parròquia de Crist Rei

Dama d’Elx / S. IV a d.C. Paradigma de l’art ibèric / Donada per l’Ajuntament d’Elx a la ciutat de Barcelona / amb motiu de la remodelació dels Jardins d’Elx / Barcelona, 31 de gener de 2009


Dama d'Elx al Museu Arqueològic Nacional
Veure més Art Públic Sant Andreu

Grafiti Keith Haring contra el sida

"El 27 de febrero de 1989 Keith Haring, pintó su mural en una de las paredes de un edificio ruinoso de la plaza Salvador Seguí, en pleno Raval barcelonés. Haring, en ese momento un artista consagrado internacionalmente que había comenzado realizando graffitis en el metro de Nueva York, no cobró nada por esta pintura de 34 metros, un alegato contra la enfermedad del sida que ya hacía estragos en todo el mundo. Solo pidió escoger dónde realizarlo.
Tardó cinco horas en crear esta obra en la que una gran serpiente de color rojo (como la sangre) oprimía una jeringuilla. Justo debajo del ofidio colocó su nombre: sida. A la izquierda, cuatro individuos huyen, mientras otros dos, con forma de tijera, cortan el animal y un tercero le coloca un preservativo. En el centro, tres figuras se tapan ojos, oídos y boca, ignorando la enfermedad, mientras a la derecha escribió un mensaje: “Todos juntos podemos parar el sida” y colocó su firma.
El muro y la pintura se mantuvo en pie hasta que los agentes humanos y atmosféricos y la intensa renovación arquitectónica de Barcelona en los noventa se lo llevó por delante. Por suerte, antes de desaparecer, en diciembre de 1992, —tras las quejas de admiradores del artista como Nazario o Vicenç Bernat—, el Ayuntamiento de Barcelona, de acuerdo con la Keith Haring Foundation, lo calcó a escala real.
25 años después, la obra se reprodujo en la plaza Joan Coromines, junto al Museo de Arte Contemporáneo de Barcelona (Macba), que  conservó el calco, además de muestras de color."
Ver información https://elpais.com/ccaa/2014/02/27/catalunya/1393535246_601176.html
Ver información https://es.wikipedia.org/wiki/Keith_Haring
Grafiti Todos podemos contra el sida




Keith Allen Haring funte:el pais

Keith Allen Haring funte:la vanguardia