Secciones del Blog

divendres, 19 de juny del 2020

Escultura Pom de Dalt

"El 13 de juliol del 1993 va fer 25 anys de la inauguració de l'edifici de l'Hospital de Traumatologia i Rehabilitació, a la Ciutat Sanitària de la Vall d'Hebron. Un dels metges que hi eren pràcticament des del primer dia, Francesc Anglès, era, a més, aficionat a l'escultura i va fer donació d'aquesta obra per commemorar aquell 25 aniversari i com a record als molts enxanetes que havia hagut d'atendre de trencaments i altres lesions al llarg de la seva vida professional.
L'escultura va ser posada primer a la placeta davant l'entrada de l'edifici, directament a terra, sobre un suport elemental, però quatre anys més tard s'hi va fer una gran peanya de formigó, tant alta com l'escultura, i el 12 de desembre del 1995 es va reinaugurar posant-hi a la vegada una placa que recordava l'autor i el títol de l'obra. L'escultura representa el "pom de dalt" d'un castell, amb l'enxaneta fent l'aleta amb la mà, l'aixecador i els dos castellers del pis més alt."
Font de la informació:Art Públic Ajuntament de Barcelona - Jaume Fabre, Josep M. Huertas
Materials:Bronze sobre pedestal de pedra






Autor
Escultor:Francesc Anglès i Garcia
Foneria:Vilà (Valls)
Francesc Anglès i Garcia, font:terrassacat.blogspot.com

 

Més informació:Viquipèdia Francesc Anglès i Garcia
Veure més Art Públic Horta Guinardó

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada